Spring naar inhoud

 

Bij stressklachten:

Stress; het lijkt er bij te horen. We willen veel, dus het hoort er nou eenmaal bij.
En wat willen we nou eigenlijk? Werken, gezin, partner, familie, vrienden, sporten, gezond eten etc. etc. 
Op de werkvloer is het ook druk. Het lijkt wel alsof er in de loop der jaren steeds meer taken op je bordje zijn geschoven en die moeten in steeds kortere tijd af. Je werkt er keihard voor, maar wordt dit wel gezien of gewaardeerd?

Een beetje stress mag best. Het is een functionele reactie die je alert maakt en zorgt dat je prestaties kan leveren. Als je te vaak stress hebt raakt je lichaam ontregelt: je cortisol (stresshormoon) blijft afgegeven worden, het immuunsysteem raakt ontregelt, en ook je slaap is van mindere kwaliteit.

 

Een beetje stress mag best en is zelfs goed voor je
Zorg voor ontspanning en aanvaard hulp bij stressmanagement

 

Gelukkig kun je ook stress voorkomen. Bijvoorbeeld door te zorgen voor genoeg herstel door het nemen van rust. Door genoeg (7 a 8 uur) te slapen, te luieren, te lummelen, te mijmeren en dus de tv, pc, smartphone even uit te laten.
Door te gaan bewegen of te sporten stopt onder anderen de stress reactie. Tevens zorgt het ervoor dat je hierna beter bestand bent tegen overmatig stress.
En tenslotte helpt het om niet te gaan piekeren.

Heb je last van vermoeidheid, slecht slapen, malen/piekeren, een kort lontje en/of concentratieproblemen dan is het de hoogste tijd om dit nu aan te gaan pakken.

 

Ik geef je tools mee die je je leven lang kunt inzetten zodat je dit niet nog een keer hoeft te gebeuren.

 

Door coaching ontdek je waar de stress precies vandaan komt en leer je om te gaan met stressvolle situaties.
Door coaching voorkom je dat het probleem groter wordt en dat je in een burn-out terecht komt.

 

Wil jij ook de regie voeren over je eigen leven?