Spring naar inhoud

 

Bij stressklachten:

Stress; het lijkt er bij te horen.
Op de werkvloer is het druk. Je werkt keihard, maar werk je met plezier? En krijg je er wel voldoening van? Voel je je gezien en gewaardeerd?

Een beetje stress mag best. Het is een functionele reactie die je alert maakt en zorgt dat je prestaties kan leveren. Als je te vaak stress hebt raakt je lichaam ontregelt: je cortisol (stresshormoon) blijft afgegeven worden, het immuunsysteem raakt ontregelt, en ook je slaap is van mindere kwaliteit. Duurt deze stress te lang, dan herstel je niet meer en krijg je burn-out klachten. Negeer je deze, dan loop je het risico op een echte burn-out.

 

Gelukkig kun je ook stress voorkomen. Bijvoorbeeld door te zorgen voor genoeg herstel door het nemen van rust. Door genoeg (7 a 8 uur) te slapen, te luieren, te lummelen,  of te mijmeren.
Door te gaan bewegen of te sporten stopt onder anderen de stress reactie. Tevens zorgt het ervoor dat je hierna beter bestand bent tegen overmatig stress.
En tenslotte helpt het om niet te gaan piekeren.

Heb je last van vermoeidheid, slecht slapen, malen/piekeren, een kort lontje en/of concentratieproblemen dan is het de hoogste tijd om dit nu aan te gaan pakken.

 

Door coaching ontdek je waar de stress precies vandaan komt en leer je om te gaan met stressvolle situaties.
Door coaching voorkom je dat het probleem groter wordt en dat je in een burn-out terecht komt.